Sunday, September 03, 2006

Agilitytävling i Kristianstad

Upp mitt i natten, regnet började ösa ner precis när vi packade bilen.... Är man klok som ger sig iväg????
Brownies första start var i aglityklassen, hon var riktigt på hugget. Ett klantigt bakombyte på bommen och hon tittade efter matte och ramlade ner..... Missade ett kontaktfält och rev sista hindret. Trots att vi fick ta om bommen hade hon fjärde snabbaste tid! Jag tycker hon var jätteduktig trots sina fel, hon har bra fart och suger bra på hindren.
Blacky rev de flesta hindren i agilityklassen ;0) och jag vet inte varför.... I övrigt gick hon bra förutom i slalom där hon hoppade på mig och fick fel, slalom måste vi träna mer!
Brownie startade för andra gången i hoppklass 2, en passage efter slalom kunde gjorts klart bättre men vi nollade och kom femma.

Blackys hoppklass gick bitvis alldeles strålande men jag tryckte ut henne lite för mycket vid ett hinder, och sen var det ju det där slalomet....... Många fel men ganska nöjd, hon börjar bli snabb!!!

En mycket trevlig tävling som flöt på väldigt bra och vädret klarade sig mycket bättre än vad vi vågat hoppas!

Nu ska vi hinna trimma Beemer innan Sofieroutställningen nästa helg.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home