Friday, April 06, 2007

Agility i Kungsbacka 070406

Det blev en Lååååångfredag! Vi (Gertrud & jag ) åkte upp och sov på Anderssons gård i går kväll för att slippa gå upp så tidigt, där var jättefint & trevligt!
I dag var vi på plats på tävlingsplatsen 7.30. Först ut var Brownie i en väldigt klurig hoppklass 2 bana. Vi klarade oss jättebra, hon var jätteduktig, till några hinder före slutet. jag hann inte med ett byte och då blev det disk. Jag är ändå jättenöjd med loppet.
Sedan var det Pepsis tur i agilityklass, hon debuterade på agilitytävling 8 år gammal! Hon gick ur en tunnel så vi fick en vägran + tidsfel. Hon var jätteduktig!
Blackys tur i agilityklassen, hon tjuvstartade så vi fick inte riktigt den start vi tänkt oss! Vi nollade på hinder fick 0,83 i tidsfel, blää!!! 10:a av 68 startande, hade blivit pinne om vi inte haft tidsfel. Tyckte hon sprang på bra, men inte tillräckligt.
Brownies tur igen - nu i agilityettan - hon gick jättebra, lite vinglig på upploppet, men slutade sexa på nollfel och pinne! Den andra agilitypinnen, Kul!

Pepsi i hoppklassen gick bra, vågade inte byta bakom platten, sprang med runt, och krockade med henne, klantigt!! Fem fel + tidsfel, men jag är så nöjd med min veteran!
Blacky gick jättebra men hoppade bredvid däcket, vi fick ta om det och fick fem fel, men inga tidsfel trots att vi tog om däcket! Hon börjar bli jätteduktig!!!
Nu är jag trött, kom hem vid 23.00 så nu ska här sovas!

GLAD PÅSK!

1 Comments:

Blogger Annika och labradårarna said...

GRATTIS Brownie till ny pinne!!!

KUL att Pepsi fick debutera idag :-))

2:29 PM  

Post a Comment

<< Home