Saturday, May 17, 2008

Hässleholm Agility 17 maj


Idag har vi varit och tävlat i Hässleholm. Blacky kom fyra i hopptvåan och fick sin första pinne! I agilityklassen missade hon två kontaktfält, det ena är jag överens om att hon missade..... Hon gick bra ändå! I lagklassen var hon bitvis lite tveksam och bitvis jätteduktig, alla hundarna i laget kom i mål men vi kom långt ned i resultatlistan. Brownie har också varit duktig men jag lite klantig... I agilityklassen missade jag en grej på banvandringen, så jag körde henne klantigt så hon missade slalomingången, jag brydde mig inte om att göra om... I hoppcupen gick hon jättebra och nollade, men med många små snabba sheltiesar framför. Vi hade kunnat gå lite snabbare i slalom men i övrigt gick hon riktigt bra! I hopptrean klarade hon en svår början jättebra, vi fick ett stopp efter platten då hon tänkte ta ett hinder från fel håll, sen gick hon riktigt bra men klantig matte tittar inte på sin hund på slutet så hon sprang förbi näst sista hindret, som det kan bli. Det var en trevlig dag och jättekul med Blackys hoppinne!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home