Friday, December 07, 2007

7 December - Vinterbad

Bada är inte min stora passion, badade inte en enda gång i somras, i höst har det blivit tre dopp!
Dopp ett skedde för ett par månader sedan då Gixxer fastnade i en videbuske, behövde "bara" bada till midjan den gången, dopp två - glashala åkanter vid ett anddrev och blubb - inte lika djupt som sist. I dag kom det värsta doppet hittills, mycket vatten och stark ström i ån, skulle få ut Gixxer till andra sidan ån, men han orkade inte över utan fastnade vid några trädstammar mitt i ån. Han orkade inte simma mot strömmen och kunde inte ta sig över trädstockarna. Av med ett par lager kläder, knöt koppel om magen och simmade ut i ån och räddade min lilla vovve! Det var kallt men inte så kallt som man kunde vänta sig i början på december. Nu tycker inte jag att anddrev är roliga längre.....
Imorgon åker Beemer och jag på "Welshpromenad" på Järavallen - hoppas några av hans valpisar kommer dit!

1 Comments:

Blogger Stuterismurfen said...

Härligt att bada!!! Sägs ju att det är bra för kroppen att vinterbada. Synd bara att du blivit sjuk nu.... Hänger det ihop?? Hörde att du också ska till Oskarström. Kul! då ses vi där! Kram Nathalie

5:45 AM  

Post a Comment

<< Home