Tuesday, August 04, 2009

Snapphanefejden, Oxie, Löp mm

Snapphanefejden blev ingen lyckad tävling för vår del. Mest disk på allihop.....
Jag gjorde något klantigt, Blacky hoppade något bakom ryggen på mig, Brownie gick ur slalom..... Ingen bra tävling för vår del, blev dessutom dålig så på torsdagen blev det till att stanna hemma :0( Tävlingen var väldigt välorganiserad det enda som inte var bra var att de inte skrivit i PM:et att banvandringen för trean inte började förrän kl 12.00 på onsdagen. Hade vi vetat det hade vi kunnat köra ett par timmar senare. Annars var det kanon!
Hemma har jag målat, målat och målat, garage/förrådet är färdigt förutom ena nocken som jag inte riktigt vet hur jag ska komma upp till. Det blir sååå fint!
Pepsi och Brownie löper så nu är det stängda dörrar som gäller hemma. Josse och Fredrik med hundar var och hälsade på i samband med Oxies kvällstävling den 22/7, alltid trevligt att träffa dom!
Brownie fick ju hoppa över Oxie men på torsdagen var Blacky & jag där, trodde aldrig jag skulle komma dit då en andjagande Pepsi passade på att ligga i dammen i några timmar och vägrade att komma upp.
Vi kom fram några minuter innan banvandringen men vi startade nästan sist så vi hade gott om tid att värma upp. I hoppklassen fick vi inga bra svängar, var nog på henne lite dåligt. Vi fick ett stopp innan en svår slalomingång och på slutet slarvade jag så vi gick förbi ett hinder. I agilityklassen gick det bra, var på henne ordentligt och vi kom runt nolla, det kändes skönt, det var länge sedan vi nollade! Vi slutade på en åttonde plats.
Har börjat jobba igen och det känns bra med lite rutiner igen ;0) I helgen blir det tävling för Blacky på söndag i Ystad, Brownie får stanna hemma och löpa klart och jag tror att jag hoppar över att starta med Beemer då han startar sist på söndag och Blacky först, men jag får se hur jag gör.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home