Tuesday, March 08, 2011

Danmark

Vi har varit i Danmark och tävlat. Jättenöjd med BW. I första klassen var jag slarvig i starten och det blev en disk. Golvet var jättehalt och BW rev nästan varenda hinder, i dom andra två klasserna hade han lärt sig att parera golvet och rev bara vid ett stopp. I agilityklassen fick jag någon riktigt dålig sväng i början då han var på väg till A-hindret, han såg inte slalom och fick en vägran och sedan flög han över vippan, tog om den men det blev inte bra då heller :0(
Blacky var mycket störd av det hala golvet och jag strök henne i hoppklasserna. Lämnade Susanne i sticket på söndagen då jag insåg att Brownie inte skulle springa alls när Blacky var så störd av golvet.
Första filmen på BW är från skojklassen, skulle haft lite is i magen där jag fick ett stopp... Men, men tyckte han var superduktig, inte lätt att springa på det hala golvet! Tack snälla Linda för filmerna!


3 Comments:

Blogger Peter Waldholm said...

Hej
ja man såg verkligen vilka små försiktiga steg det var, och det såg halt ut.... blir bättre när solen kommer och du kan vara utomhus
peter

2:05 AM  
Blogger Pia said...

Jag tycker han springer på rätt bra, jag springer inte fortare än så, det var inte mig det var halt för ;0)

3:32 AM  
Blogger Susanne said...

Tycker inte heller det är små försiktiga steg utan snarare som Stina sa "hunden sprang och sprang men kom ingen vart". Ser jättebra ut!!! Speciellt skojklassen var RIKTIGT snygg!!!!

10:03 PM  

Post a Comment

<< Home