Sunday, May 13, 2007

Sydöstra skåne agility 12-13 maj

Då var ännu en tävlingshelg avklarad! Brownie startade klass2 igår, hon var jätteduktig, jag var inte fullt lika duktig så vi diskade oss men hon gick jättebra så jag är jättenöjd. Bra sug framåt, jättebra slalom och kontaktfält. Hon var både pigg & följsam! Idag var det largehundarnas tur, i agilityklassen hade Blacky racerfart, att det skulle gå så fort var inte matte riktigt beredd på så jag hann inte riktigt göra som jag tänkt. Slutade med en disk, men en kanonpigg hund!!! Pepsi fick också starta idag, i agilityklassen hoppade vi hinderstöd, dom är ju faktiskt ännu högre än hindren som jag tycker är lite höga för Pepsi.... Man blir diskad när man hoppar hinderstöd ;0) Hon tyckte det var kul i alla fall! I hoppklassen nollade Blacky och kom 6:a och tog sin andra hoppinne! Pepsi var jätteduktig och fick bara fem hinderfel, men det går inte så fort. Jättenöjd med helgen! Utom att man är så himla klantig så man glömmer stol och väst(innehållande husnycklar). Börjar väl bli både gammal och senil......

0 Comments:

Post a Comment

<< Home