Saturday, August 30, 2008

Falkenberg 30 augusti


Idag har vi varit i Falkenberg i strålande sol, men det var bara 5 grader när vi körde hemifrån i morse!
En riktigt trevlig tävling. Första loppet vi gjorde på dagen blev också det bästa! Blacky gjorde ett jättefint agilitylopp, tog andra SM-nollan och slutade trea!!! Gissa vem som gick runt och log resten av dagen! Brownies agilitylopp kändes lite vingligt men hon var riktigt pigg, en femma på nedfarten på balansen blev resultatet, trodde hon var nere man det var hon precis inte. I hopp ändrade jag hur jag skulle köra Blacky innan jag gick in och det skulle jag naturligtvis inte gjort men så är det! Brownie diskade sig efter en mattemiss (som vanligt). Yatzi gjorde ett kanonlopp i agilityn och kom tvåa!
På hemvägen åkte vi in om Gunnesbodagarna där klubben skulle ha lite uppvisning, vi hade lite svårt att hitta men kom precis i tid. Där var även lite loppis och Brownie fick en begagnad Bamse, dom som sålde honom tyckte nog jag var färdig för hispan, men Brownie blev glad och bar Bamse som var större än henne själv hela vägen till bilen!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home