Monday, March 01, 2010

Tar vintern aldrig slut?





Visst är det rent och fint med snö, och ganska mysigt också. Men nu får det vara nog! Igår kändes det som vår men nu snöar det igen. Nu vill jag kunna träna och promenera ordentligt!!! Livet har blivit betydligt besvärligare då vi har fått in vildsvin på området där jag brukar rasta hundarna. Jag har inte vågat gå där nu när det varit så mycket snö för då är ju risken extra stor att grisarna går till attack när de har svårt att komma undan! Den är inte roligt att ha så många hundar när man inte kan rasta dom tillsammans längre :0( Hundarna är ju vana att springa mycket och det är så himla skönt när dom får rasa av sig, så nu har man konstant dåligt samvete. Koppelpromenader är liksom inte samma sak, och det kryllar av gris i skogen så jag vågar i alla fall inte släppa där.
Träningen har gått i stå på grund av vädret. Vi tränar inne i ridhus en gång i veckan men det blir inte så mycket av det. Träningen är inte så kul då det är väldigt olika nivå på dom som tränar så det ger inte så mycket, men det är nyttigt för BW att få komma ut och springa lite tunnlar och träna vippan.

BW har varit och blivit röntgad och hade A/B på sina höfter så resultatet blir ju B, så det var skönt att han är fri.

Har anmält Blacky, Brownie och Beemer till en öppen klass i Staffanstorp den 14 mars, vet inte om Beemer kommer kunna starta då han varit halt men vi får se. Sedan blir det full rulle ett tag med Malmö Int, träning uppe hos Jenny, kurs för Jenny i Lund, Gåsahoppet, Hoppteknikskurs och kurs i tävlingspsykologi och AGIF:s rasmästerskap med syrrorna den 10 april.
Sedan blir det inte så där jättemycket klass 3-tävlingar härnere i vår utan dom kommer framemot sensommaren/hösten. Jag kommer inte åka lika mycket som tidigare, det blir för jobbigt. Har bestämt mig för att inte starta Beemer på de stora tävlingarna då det blir för rörigt, han får vänta till BW är startklar så kan jag ta med båda herrarna ut och tävla ettan, vi får se om det blir i höst eller till nästa år!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home