Monday, March 28, 2011

Älmhult inoff

Igår var Susanne och jag och tävlade i Älmhult. Det var en inoff hoppklass1 och två öppen hopp.
Först ut var BW i klass 1, ingen lätt bana precis. Brukar inte vara nervös, men det var jag, fjantigt att vara nervös när man ska springa inoff klass1 och inte vara det på stora Malmöutställningen.... BW kändes väldigt laddad och jag kände att han inte skulle sitta kvar, så vad gör jag mitt dumma nöt, stressar iväg och får ett lopp som känns stressat rakt igenom, oj vad jag var arg på mig själv efteråt! BW var dock duktig. I första öppenklassen tog jag mig verkligen tid i starten. Fick en fulsnurr efter långhoppet, det var en svår passage där jag inte hade något bra alternativ på hur jag skulle göra. Han rev två hinder men hade snabbaste tiden av alla som gick i mål i klassen (alla storlekar) trots fulsnurr! Sista loppet var han duktig, rev ett hinder gjorde sedan en kanon slalomingång men gick ur sista porten när jag blev stilla stående. Är så nöjd med "Lille" BW han skötte sig så bra, att han ibland har en klantig matte kan han inte hjälpa ;0) Brownie nollade första loppet, Blacky hade tio fel. De kändes ganska pigga båda två.
Film på BW.

2 Comments:

Blogger Susanne said...

Ni var jätteduktiga:)))

10:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

Tycker Bw:s slalom e så jäkla häftigt=) Tack för du filmade Cito i helgen!!!!
Kram Maria

12:00 AM  

Post a Comment

<< Home