Tuesday, March 23, 2010

Ryggskott igen :0(

Fick ryggskott för två veckor sedan och det var ovanligt segt. Tre kiropraktorbesök på två veckor :0(
Tävlade i Malmö i lördags och det gick bra att springa men det kändes lite i ryggen. Hundarna var pigga, Blacky hade tyvärr glömt slalom, får väl hoppas det kommer tillbaka snart. Är i stort nöjd förutom med slalom då. I agilityklassen kunde inte Blacky högerslalom överhuvudtaget, tog en port och tittade sedan på mig, gjorde så tre gånger!! Sedan blev det vänsterslalom. I övrigt tycker jag hon var duktig och fick till rätt bra svängar, hon skulle väl kunnat ösa på lite mer, men mattan är hal så det var klokt att hon tog det lite lugnt. Brownie halkade i slalom på agilityn, kändes lite seg i början och fick fula svängar på slutet, resultatet blev en disk. Men hon tyckte det var roligt, hon har ju inte tränat på lääänge.
I hoppklassen gick Blacky ur slalom, men fixade det på andra försöket denna gång, diskade sig på en lockande tunnel i en svår passage, kändes bra i övrigt! Brownie sprang på bättre i hoppklassen, ovanligt nog så rev hon i båda klasserna, och diskade sig i hoppklassen på samma tunnel som sin syster. Det var i alla fall väldigt kul att vara igång igen!

I söndags hade isen försvunnit och jag tog fram hinder och tränade lite med BW, gud så kul det var att kunna träna igen och ryggen kändes bra!

I går (måndag) morse vet jag inte riktigt vad jag gjorde men fick ett nytt ryggskott, så j.la tråkigt gud vad less jag blir. Nu vill jag träna, har inte tid med sån´t skit! Nytt kiropraktorbesök igår fm, fick gå från jobbet till lunch för då orkade jag varken stå eller sitta längre. Känns bäst när man går så det blev långa promenader på eftermiddagen och kvällen. I morse vaknade jag och var kanonförkyld så det är väl antagligen en orsak till ryggskottet. Nu håller jag tummarna för att jag ska vara tillräckligt bra för att kunna vara med på Jennykursen i helgen. Känns just nu som bäst-före-datumet på mig gått ut......

I påsk är det Gåsahoppet i Nils Holgerssonhallen i Skurup, det ska bli kul och där är det verkligen bra underlag!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home