Thursday, August 12, 2010

Sydöstra och Rönne

Agility hela helgen som vanligt. Ag 3 i sydöstra på fredagkvällen. Innan vi kom iväg var det lite kaos, Pepsi låg i dammen och vägrade komma upp, när jag var nere och försökte få upp henne lyckades Blacky ta sig in och sno BW och Beemers mat. Snacka om att hon var bred över ryggen, hur sjutton skulle hon kunna springa och hoppa????
Först ut var Brownie som snarare gick än sprang agility, jättetrist, det var ganska kvavt så förhoppningsvis berodde det på det.
Jag var väldigt avvaktande i början på Blackys lopp då jag nog inte trodde hon skulle kunna springa, men det kunde hon..... Vi var nollade länge men när jag ropade "tryck, tryck" (vilket jag inte brukar göra), på balansen så tänkte hon nog att det betydde fram och hoppade ett hinder snett framför balansen istället för att ta en tunnel.

Lördag -jättekvavt! Brownie seg och trög, Blacky duktig men jag sen, hade så himla ont i mina fötter...

Rönne - svalare och regn. Blacky gjorde ett jättebra hopplopp till tre hinder från slutet då hon drog lite för mycket framåt. Jättenöjd då jag var mer taggad och var där jag hade tänkt mig! I agilityn kändes det jättebra, vi nollade och fick en efter våra mått riktigt bra tid, det räckte bara till en elfte plats då alla snabbisar också nollade, men jag tror inte att vi hade kunnat göra det bättre!! Man kan ju inte göra något åt de andra!
Brownie piggare än i går slet som ett djur för att tagga henne, inte helt följsam så disk i de individuella loppen. I agilitylagloppet nollade hon men var inte så snabb och i laghopp fick vi hundra fel ungefär.
Fötterna en riktig plåga på slutet, trodde det berodde på värmen, men nu var det ju inte så varmt så det var det inte :0(

Har tagit semester imorgon och på måndag ska försöka få lite ordning här hemma innan det blir full rulle på jobbet igen!
På månad ska jag till ortoped med mina stackars onda fötter så sen ska jag flyga fram ;0)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home