Thursday, April 15, 2010

Agif:s nationella mästerskap

I fredagskväll åkte Christin & jag upp för att tävla i Agif:s mästerskap på lördagen.
Tävlingen hölls i en inomhushall i Vårgårda, underlaget var konstgräs och helt underbart att springa på.
Tyvärr var banorna svåra och väldigt många diskade sig i första hoppklassen. I large var det 15 som kom runt och i medium 16 stycken, i small var det lite fler som klarade banan. Både Blacky & Brownie diskade sig. Blacky strulade i slalom igen, mitt fel som började tänka helt plötsligt. Disk strax därefter. I agilityklassen fokuserade jag på att fixa slalom, jag sprang hela vägen och försökte få bort mina slalomhjärnspöken och det funkade faktiskt.
Brownie var mycket busig i hoppklassen, jag var superfokuserad men i början låg en platt som inte skulle tas, var inte ens orolig för den med Brownie men hon bromsade upp och kryssade in bakom ryggen på mig och tog platten. Var småbusig på fler ställen... I agilityklassen var det viktiga att hon skulle satsa, hon var jätteduktig och gick jättebra, jag var sen på slutet och hann inte med men Brownie var kanonduktig! Film på det loppet kommer.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home