Saturday, April 03, 2010

Gåsahoppet Dag 2

Startade dagen med agilitytrean med Brownie - hon var jätteseg, fick stå och vänta på henne på andra sidan balansen....
Kom igång bättre på andra halvan av banan men är inte alls nöjd med farten. Fick 0,01 i tidsfel, vilket i och för sig inte spelar någon som helst roll för jag hade inte varit nöjd med det loppet även om vi klarat tiden. Bestämde mig för att inte köra hoppklassen när hon ändå inte var på G.
Blacky var däremot på G, lyssnade inte fullt ut och var på väg fel vid ett par tillfällen för hon trodde hon visste var hon skulle ;0) Tror faktiskt inte att det bara var mitt fel. Fick 10 fel, en rivning, det andra vet jag inte men kan ha varit en vägran då hon drog till vippen istället för till en tunnel, trots att jag var tidig med kommando. Hon var i alla fall jättepigg! Strök henne också från hopploppet då vi hade startnummer 74 och den klassen gick sist på dagen. Åkte hem och promenerade med hundarna iställlet!
Imorgon är det hoppteknikkurs på förmiddagen och tävlingspsykologi på kvällen, känner inte ett dugg för det just nu men det gör jag kanske imorgon.
Nästa helg är det Agif:s rasmästerskap och dit är både Blacky & Brownie kvalade och anmälda, trodde jag skulle kunna åka upp på morgonen men det börjar jättetidigt och jag vill inte åka upp kvällen innan så nu vet jag inte hur jag ska göra. Vet inte om jag kan få passning till hundarna redan från fredagkväll.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home