Sunday, July 18, 2010

BW:S debut

Har varit i Ulricehamn och tävlat i helgen.I går var det Brownie och hällregn, ingen bra dag. Hälsade på Josse & Fredrik och tittade på jättefina Bruno/Vilda valpar http://www.teamhugo.se Fick god mat och bra logi ;0) Idag var det dags för debut för BW som blev 18mån igår så idag var första dagen han fick tävla. Banan började med däcket som var av en konstig sort som många hade svårt för. BW var lite okoncentrerad av något som luktade gott när vi kom in på banan. Efter strul med däcket kom jag ohjälpligt efter och det blev en disk, men han var riktigt duktig, slalom satt!!!! Långhopp har vi nog, när jag tänker efter aldrig tränat ett fulllängd och det stod svårt till. I det stora hela är jag sååå nöjd med min lilla debutant.
Beemer fick också vara med idag och gjorde ett strålande hopplopp (finns tyvärr inte på film) Han skakade sig precis innan slalom och kom in fel, annars hade han bra fart tycker jag, han rev även sista hindret. I agilityn var han inte fullt lika duktig ;0) Vi startade först och när vi kom till slalom stod skylten kvar i slalomet, vi fick omlopp, men Beemer vad slut i rutan när vi körde det och rev flera hinder och gick långsamt.

Blacky gjorde en hel del bra, jag strulade till slalomet i agilityn och hon strulade till tunnelingången ;0) I hopploppet var hon riktigt duktig men jag var slarvig så vi fick en vägran. Precis när vi skulle in på banan så låg det en tunnel utanför banan, i den satt ett barn som Blacky blev rädd för. Det ska inte vara barn i tunnlar, hon hade inte riktigt avreagerat när vi skulle in på banan så hon var okoncentrerad precis när vi skulle starta.




Sammanfattningsvis en trevlig helg förutom regnet igår. Nöjd med hundarna men inte lika nöjd med mig själv, måste lära mig att springa - ser ju ut som en klumpig flodhäst :0( Nu ska jag ha "semester" en vecka så det är mycket som ska fixas härhemma, ingen tävling förrän nästa vecka då det är kvällstävling i Oxie. Hoppas nu inte min semestervecka blir för varm så jag kan göra allt jag tänkt ;0

3 Comments:

Anonymous Thereze said...

Duktiga hundar! :) Vad roligt att BW fick köra!

12:32 AM  
Anonymous Thereze said...

Hmm vet inte om min kommentar kom med.. Vad duktiga hundarna är! Och vad roligt att BW fick köra!

12:32 AM  
Blogger CH said...

Vad fint BW gick, han är superduktig ju =)

12:48 PM  

Post a Comment

<< Home