Sunday, May 29, 2011

Äntligen!!!

Har vi kunnat tävla igen!
Igår var vi i Åhus. BW startade med agility och han hade alldeles för bråttom på vippan så den tog vi om = disk. Efter det kändes loppet inget vidare men han var väldigt pigg i alla fall! Beemer var först ut i hoppklassen och han hoppade i ramen på däcket, det tog vi om för jag vill att han ska ta däcket korrekt. Han sprang sedan förbi ett hinder så det blev disk, men jag är jättenöjd med honom tyckte han var duktig! BW gjorde ett OK hopplopp men jag var lite efter på något ställe så han tittade för mycket på mig och tappade fart. Han rev ett hinder, i stort sett nöjd, utom med starten.



I dag har vi varit i Söderåsen. I hoppklassen var BW först - han var superladdad och tänkte tjuvstarta så jag fick tjata lite på honom i starten. Han hade bråttom iväg och tog med sig hela tredje hindret..... Slalomingången var bra men även här hade han för bråttom och gick ur sista porten :0( Men han har en härlig attityd och tryckte på bättre än i går. Beemer var lite okoncentrerad innan hinder fyra och fick en vägran, när han redan hade fel bestämde jag mig för att göra ett högerslalom (vi är inte så bra på det) Blev fel i början så vi tog om - när vi skulle ta om satte hana en tass på platten så han blev diskad. Vi gjorde dock ett korrekt men vääääldigt långsamt högerslalom - och resten av loppet är jag nöjd med.

I agilityloppet gick BW ganska bra - han lyssnade bättre än igår och tog kontaktfälten på vippan och balansen idag. A:et blev inte så bra - men skyller det på att vi inte kunnat träna på drygt tre veckor ;0) Han gick ur sista pinnen i slalom igen - inte bra :0( Två flickar fick vi till och jag som egentligen inte kan flicka ;0) Nöjd med loppet då vi börjar kännas som ett team!



När vi kom hem visade jag mina hönor för Susanne - och dom hade värpt sitt första ägg!!!!

Nästa tävling blir DM i Råådelen på Kristi HImmelsfärd och sedan är det Falkenberg med syrrorna och Göteborg med Beemer och BW. Startar bara Beemer i hoppklass denna säsong - han ska bara få ha kul! Tyvärr ingen film från Beemer hopplopp i Söderåsen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home