Wednesday, August 24, 2011

Fem fel är bläääää!

Nu börjar kontaktfälten funka på tävling med BW så himla skönt!
Vi var på träning hos Jenny förra veckan, roligt och lärorikt!
I helgen som gick var jag i Nässjö och tävlade. På lördagen var det dubbel klass 1 med BW. Först ut ett hopplopp som började bra, fick sedan en rivning, däcket var tredje sista hindret och han gjorde en jättekrasch in i det - riktigt otäckt, men viktigast så verkar han ha klarat sig bra!
I första agilityklassen körde jag som en riktig mes - inget bra lopp alls då jag var alldeles för försiktig - fick dock bara fem fel för beröring men ingen jättebra tid - då han var tveksam på flera ställen. Vi vann klassen - blä - inte roligt att vinna med fem fel när det inte ens var ett bra lopp. I den andra hoppklassen slarvade jag så BW sprang förbi ett hinder - pressade på honom efter det och då fixade han inte slalom. Vi tog om och tog om och till slut satt det trots press ;0) , tiden var nog den sämsta av de som gick i mål ;0)
I sista agilityloppet fick vi en rivning och de två sista hindren efter balansen var lite vingliga men i stort ett bra lopp - men det fanns ingen tid så vi fick omlopp. I omloppet var han riktigt duktig - men tyvärr en rivning - bästa tiden med över tre sekunder - surt! Men jag får glädjas åt att jag fick beröm av domaren för snyggt lopp och fina kontaktfält!
På söndagen var det dags för Blacky & Brownie. Först ut var Blacky i ett klurigt hopplopp - ännu klurigare blir det om matte får hjärnsläpp och placerar sig helt fel - var ett så gräsligt lopp så man hoppas att alla blundade ;0)
Brownie gjorde ett helt ok agilitylopp till vi kom till balansen - efter den ett framförbyte - då går hon upp på balansen igen :0( -disk.
Blackys agilitylopp var helt ok - lite långsamt men annars bra fast oturligt nog rev hon näst sista hindret, vi kom trea med fem fel och fick en SM-pinne -utan rivningen hade vi fått certet. Som sagt inga marginaler på vår sida denna helgen. Brownie avslutade med en disk på näst sista hindret då jag ropade Brown - vilket hon tar som fram - hur dum får man bli?
Helgen som kommer är det bara BW som ska tävla - hade varit så skönt att få sista hoppinnen! Vi har varit så nära så många gånger nu!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home